Umístění baterie

Umístění baterie

je vícero možností kde bude baterie "uložena". Přímo úměrné je to i tomu za jaké kategorie elektorkol vybíráte. Nosičové baterie najdete u městských a cestovních elektrokol. Druhou možností je uložení baterie k sedlové trubce kola. Tuto variantu najdete u městských nebo skládacích elektorkol. Horská elektrokola mají baterie velmi pěkně schované v rámu kola. Toto uložení také nejméně ovlivňuje těžiště kola. 

NOSIČOVÁ BATERIE

se obvykle používá u městských a cestovních elektrokol, kde se předpokládá využití nosiče. Nosič, ve kterém je baterie umístěná, je dvoupatrový, díky čemuž můžete na nosič umístit např. košík či brašnu a baterii je i přesto možné snadno vyndat. Baterie váží cca 2,5 kg, proto je manipulace s ní jednoduchá a nenáročná, což oceníte především při nabíjení baterie mimo kolo.

BATERIE UMÍSTĚNÁ ZA SEDLOVOU TYČÍ  

má několik předností. Plusem je integrace baterie do designu kola, optimální umístnění baterie (kolo nemá narušené těžiště). Baterie je v této poloze umístěna uprostřed kola, navíc poměrně nízko. Na druhou stranu baterie za sedlovou tyčí o něco prodlužuje kolo, tím dojde k prodloužení i šlapací sestavy - řetězu. Charakteristická je také absence „trojtalíře“. Nejčastější použití je u skládacích a městských typů.

RÁMOVÁ BATERIE

je umístěná na rámu elektro kola je dnes asi nejoptimálnějším místem pro umístění baterie. Elektrokolo s rámovou baterií nabízí ideální poměr vyvážení v rámci hmotnosti. Baterie díky svému umístění nenarušuje žádným způsobem těžiště kola (jako např. baterie umístěná na nosiči). Další výhodou je kompaktní design elektrokola. Rámová baterie tvoří s kolem jeden celek. Dnes už jsou baterie v rámu schované takovým způsobem, že je mnohdy ani nevidíte. Velké plus pro vás a kolo je také zachování klasické geometrie rámu.