MOTORY BAFANG

Značka Bafang se v odvětví elektrokol prosadila především díky nábojovým (předním a zadním) motorům, kde je dlouhodobě jedničkou na světovém trhu. V posledních pěti letech se však Bafang intenzivně zaměřil i na výrobu středových motorů. Rozměrově je motor o něco objemnější a vizuálně je na elektrokole výraznější, tudíž finální design kola nepůsobí tak propracovaně, jako v případě pohonů Bosch, Brose nebo Yamaha. Jízdní projev motoru je příjemný a motor je až překvapivě tichý.

Bafang je možné označit jako motor „bez emoce“. Motor nedosahuje žádné výrazné špičky, máte pocit, jako kdyby jel pořád konstantně, bez výraznějších výkyvů. Pro někoho to můžeme být výhoda (zejména u krosových a městských kol – případně dámském využití), ale v případě jízdy v členitějším a těžším terénu může výkon chybět.

Modelové řady motorů Bafang

BAFANG MODEST 

Tento typ motoru nemá torzní (tlakový) snímač. Je vybaven pouze integrovaným senzorem otáček, který vyhodnocuje signály šlapání a otáček ze středové osy motoru. Díky absenci torzního snímače není dávkování výkonu tak plynulé a motor se svým chováním pocitově blíží spíše zadnímu motoru. Jedná se o cenově dostupnější verzi motoru MAXDRIVE s torzním snímačem. K motoru lze namontovat snímač řazení (Gear senzor). Tento typ motoru doporučujeme pro využití po silnicích nebo v lehkém terénu, kde vás absence torzního snímače nebude tolik limitovat / obtěžovat.

BAFANG MaxDrive - M420 

Středový elektromotor Bafang M420 - dříve též známý jako Max Drive - prošel důkladným přepracováním a v obchodech jej nyní najdete pod označením M420. Nabídne výkon 250 wattů, točivý moment 80 newtonmetrů. Tento typ motoru je vybaven torzním (tlakovým ) snímačem, řídící jednotka vyhodnocuje, jakou silou jezdec šlape do pedálů a podle toho reguluje výkon motoru. Od předchůdce se liší osou s uchycením klik na tisícihran. Softwarově zůstává stejný. K motoru lze taktéž namontovat snímač řazení (Gear senzor). Tento typ motoru je momentálně nejlepší volbou v segmentu elektrokol střední třídy (35.000 - 50.000 Kč).

BAFANG MaxDrive - M500 

Své využití najde především v segmentu horských elektrokol a speed pedeleců, čemuž bezezbytku odpovídají také jeho parametry. M500 je vybaven torzním ( tlakovým ) snímačem, řídící jednotka vyhodnocuje, jakou silou jezdec šlape do pedálů a podle toho reguluje výkon motoru. Elektromotor nabídne výkon 250 wattů a točivý moment 95 newtonmetrů. Stejně jako u motoru M420, činí maximální rychlost 25 km/h, popřípadě 45 km/h v závislosti na způsobu využití a platných právních předpisech. Motor se vyznačuje plynulým a tichým chodem, hlavně při změně převodů a to i při jízdě do kopce. Motor podporuje snímač řazení (Gear senzor).

Výhody pohonu Bafang

  • nižší pořizovací cena 

  • tichý chod motoru

  • servisní zabezpečení + nižší cena náhradních dílů

  • vhodné pro rekreační jízdu v mírně zvlněném terénu 

  • výrobce může použít libovolný akumulátor, díky tomu se objevují modely s kapacitou vyšší než 16Ah (600Wh a více)

Nevýhody pohonu Bafang

  • vyšší hmotnost motoru

  • o něco méně citlivý torzní snímač, regulace výkonu není zcela přesná a citlivá

  • pomalejší nástup výkonu při rozjezdu

  • menší rozsah převodů – nevhodné do větších kopců

  • občas nalezneme v rámci servisu drobné výrobní nepřesnosti